Projekt Nawyki W Swoim Rytmie jest moim osobistym projektem ponieważ różne działania w kierunku uważnego badania i zmiany nawyków realizuję od dwóch lat. W tym czasie wprowadziłam cały szereg nawyków. Nauczyłam się wcześnie wstawać, choć przez większość mojego życia byłam zdecydowanie nocnym Markiem. Chodziłam spać po 2 więc wstawałam najwcześniej po 10. Poranne zmiany w pracy były dla mnie prawdziwym koszmarem. Nauczyłam się także wcześniej chodzić spać i wykonywać wieczorem szereg czynności pomagających w zaśnięciu. Zmieniłam też niektóre nawyki oporne, z którymi miałam kłopot od lat. Między innymi nauczyłam się jadać posiłki zawsze o tej samej porze, co niewątpliwie było krokiem milowym w kontrolowaniu zdrowia i wagi.

Zrobiłam dużo więcej, w kilku sferach. Wciąż jestem w zmianie i podejrzewam, że będę do końca życia. Jestem z tych osób, które zawsze widzą, że coś można ulepszyć i zmienić w sobie. Uważam zmianę za cechę życia i choć czasem się jej boję to walczę każdego dnia.

Jak mogę Ci pomóc zmienić nawyki?

Po pierwsze, przeczytasz artykuły, dzięki którym uzupełnisz swoją wiedzę na temat funkcjonowania nawyków i wykorzystywania uważności w ich wprowadzaniu i kontrolowaniu. Pojawią się także artykuły o nawykach żywieniowych i sposobach na wprowadzanie nawyków porannych i wieczornych.

W rezultacie korzystania ze specjalnie zaprojektowanym ćwiczeń w poszczególnych tematach, stworzysz swój plan działania i poznasz własne nawyki. Poza tym, wzrośnie Twoja samoświadomość. Będzie Ci łatwiej dążyć do zmiany i samorozwoju.

Dzięki różnorodnym arkuszom szybciej i sprawniej zaplanujesz tygodniowe menu czy ustalisz nawyki poranne. Będą one dostępne w toku rozwoju projektu, w zakładce Do pobrania.

Jednak przede wszystkim rozpiszesz swój plan wprowadzania nawyków lub zmiany posiadanych.

Tematyka projektu Nawyki w swoim rytmie:

Po pierwsze, temat numer 1, czyli „Nawykowo uważna„, gdzie pojawią się ogólne informacje na temat nawyków i ich powiązania z uważnością. Dowiesz się, od czego zacząć wprowadzanie nowych przyzwyczajeń, a także czym są wyzwalacze nawyków. Ukażą się moje cotygodniowe rozliczenia z wprowadzania kolejnych mininawyków. Opublikuję mój plan na podstawie którego działam. Może się nim zainspirujesz i zaczniesz działać razem ze mną!

Po drugie, „Cud poranka” gdzie będą zamieszczane informacje o nawykach porannych i wieczornych,

Po trzecie, „Uważna dieta” gdzie poczytasz o wprowadzaniu zmian w diecie oraz o szukaniu zdrowych nawyków żywieniowych i eliminowaniu szkodliwych. Od razu zaznaczę, że nie jestem dietetykiem. W związku z tym nie mam zamiaru nikomu radzić co i jak ma jeść. Mogę natomiast na własnym przykładzie zmagań z nowotworem, insulinoopornością, nadwagą i obniżonym nastrojem opowiedzieć Ci o walce ze złymi nawykami żywieniowymi.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *