Skanowanie ciała jest ćwiczeniem uważności, czyli świadomego, uważnego bycia tu i teraz. Podczas ćwiczenia podążaj za głosem z nagrania i pozwól sobie czuć to, co doświadczasz w danej chwili. Bez różnicy, jaki jest charakter tych doznań. Pamiętaj jednak, by po pierwsze, nie wpływać na swoje odczucia. Po drugie, nie wymuszać na sobie odczuwania w jakiś określony sposób, jakby był tylko jeden sposób prawidłowego odczuwania.

Tylko obserwuj

Medytacja skanowanie ciała umożliwia poznać różnicę miedzy myśleniem o odczuciu a doświadczaniem go. Niektórzy z nas tak długo żyją tylko w swoich umysłach, że zapomnieli jak to jest doświadczać świata za pomocą zmysłów. Ponad to, pomaga wytrenować umysł tak, aby mógł skupić uwagę bezpośrednio na sygnałach płynących z ciała. Bez oceniania lub analizowania tego, co przychodzi. Dzięki tej medytacji nauczysz się dostrzegać różnicę między umysłem w trybie bycia i w trybie działania. Nieco więcej na ten temat możesz przeczytać we wpisie Slow life a uważność.

Zrozumieć język ciała

Aby zrozumieć fizyczne komunikaty, jakie stara się nam ciało przekazać, musimy nauczyć się zwracać uwagę na części ciała, z których te komunikaty pochodzą. Jednak pamiętajmy o tym, by obejmować uważnością całe nasze ciało. I przestać ignorować wybrane jego fragmenty, których z jakiegoś powodu nie lubimy lub o których myślenie nas stresuje.

Skanowanie ciała

Podsumowując, do przeprowadzenia ćwiczenia wybierz miejsce, w którym się dobrze i swobodnie czujesz. Takie, gdzie nikt nie będzie ci przeszkadzał. Wykorzystaj ten czas jako okazję do pobycia ze sobą. W czasie praktyki ważne jest by mieć na sobie wygodne, nie krępujące oddechu ubranie, w którym się dobrze i komfortowo czujesz.

Jeżeli chcesz przeczytać więcej na temat medytacji i skanowania ciała, dołącz do bezpłatnego wyzwania.


medytacja 2 Skanowanie ciała

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *